on justice -Benedict/James Orbinski

''Justice only fails when we fail to imagine that it is possible. But like so many things, it depends not only on imaginings but on what we do.'' - James Orbinski

Saturday, April 5, 2008

四人遊 - 方大同ft.薛凱琪

I really like the harmonization, the whole 'lazy feel' of the rhythm, and of course, Mr. Fong's voice and being the genius that he is, the superb melody...

我太晚認識方大哥了!

『四人遊』

曲:方大同
詞:林夕
編:方大同

你的長髮為何不留 你幹麼會學懂喝酒
你那個男朋友 酒量也算一流
聊個一整夜只怕不夠

你為甚麼跟他鬧酒 你莫非要借酒澆愁
你那個女朋友 到底還有沒有
搞不好我們四個人 去旅遊

*原來一回頭 原來才顯出你溫柔
 我當時愛得不夠
 原來只能夠做朋友 從前快樂沒變哀愁
 原來在那關頭 全因捨得分手
 你說是否荒謬 我們比從前看起來更熟*

改天你母親搞賀壽 我帶女友出來走走
你就知我理由 不外乎太羞
如果要一起去旅遊 去歐洲

REPEAT *

那天澎一聲關門 就走
很想問 你有沒有眼淚 想流
你以為 你的魅力大得足夠
少有 我們像在迎新懷舊

原來一回頭 原來才顯出你溫柔
我當時愛得不夠
原來只能夠做朋友 從前快樂沒變哀愁
原來在那關頭 全因捨得分手
還去不去歐洲 四個人不許酸溜溜

No comments: